تفریحی

  • ۰
  • ۰

خورش قیمه کدو

مواد لازم


? گوشت گوسفندی: 250 گرم (قطعات 2 سانتی)
? پیاز بزرگ: 1 عدد
? لپه: 1 استکان (از قبل خیس شده)
? کدو سبز: 1 کیلو
? رب: 1 تا 2 قاشق غذاخوری
? نمک، گرد لیمو و فلفل سیاه: به میزان لازم
? زرد چوبه: به میزان کافی
? زعفران و روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه


پیاز را رنگینی خرد کرده و سرخ می کنیم. سپس گوشت را اضافه کرده و به همراه پیاز تفت می دهیم. لپه را که از قبل خیس کردیم به همراه گوشت کمی تفت می دهیم تا بوی خامی لپه از بین برود.
در این مرحله زردچوبه و رب را اضافه می کنیم. لازم است که رب را تفت دهیم چون باعث لعاب دار شدن خورش می شود. 3 تا 4 لیوان آب روی آن ریخته و به محض این که جوش آمد حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم با حرارت ملایم خوب بپزد.
کدو را از قبل شسته و از وسط دو نیم کرده یا حلقه حلقه برش می دهیم و داخل روغن کمی سرخ می کنیم. 20 دقیقه قبل از این که ظرف را از روی حرارت بر داریم کدوهای سرخ شده را روی خورش چیده و زعفران آب کرده، گرد لیمو یا آب لیمو، فلفل سیاه و نمک را اضافه می کنیم و می گذاریم تا خورش آماده شود.
? نکته:
برای شفاف شدن خورش و سلامت گوشت بهتر است گوشت خرد شده را در ظرفی ریخته و روی آن آب سرد بریزیم و روی حرارت قرار دهیم. به محض این که جوش آمد، کف و خوناب? گوشت را بیرون ریخته و روی آن آب گرفته و سپس با پیاز سرخ کنیم.

قیمه مرغ


  • ۹۵/۰۹/۰۷
  • atefeh rm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی