تفریحی

  • ۰
  • ۰

آموزش کیک مارمالادی

 مواد لازم برای دسر


تخم‌مرغ                      ۴ عدد
مارمالاد                      یک کاسه ماست‌خوری
آرد گندم                     ۶ قاشق غذاخوری

و بقیه مواد گفته شده

برای تهیه نان رولت:
زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را جدا می‌کنیم. یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل و ۳ قاشق غذاخوری پودر شکر را به زرده تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم و آن را با همزن برقی می‌زنیم تا سفید و کش‌دار شود.
سفیده تخم‌مرغ را با همزن برقی می‌زنیم تا به کف سفید تبدیل شود و فرم بگیرد. یک قاشق غذاخوری پودر شکر را کم‌کم اضافه کرده و کمی دیگر هم می‌زنیم.
زرده و سفیده زده‌شده را با هم مخلوط می‌کنیم.
آرد را با الک به مواد اضافه کرده، هم می‌زنیم سپس دو قاشق آب اضافه کرده، هم می‌زنیم تا مایه نان رولت آماده شود.
فر را از نیم ساعت قبل با شعله متوسط (۱۸۰ الی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد) روشن کرده، یک کاغذ روغنی ته سینی به ابعاد (۲۷ در ۳۷ سانت) قرار داده، روی آن را چرب می‌کنیم و مواد را روی آن می‌ریزیم و در طبقه بالای فر برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار می‌دهیم (تا زمانی که روی رولت چسبناک نباشد و کمی طلایی شود). سپس آن را از فر درآورده تا سرد شود. نان رولت را از کاغذ جدا کرده و به سه قسمت برش می‌زنیم.
روی قسمت‌های برش زده مارمالاد مالیده، آن‌ها را روی هم قرار می‌دهیم. کیک مارمالادی را همراه کاغذ کیک برای دو الی سه ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. سپس آن را برش می‌زنیم.

برخی ترجیح می دهند دسر ژلاتینه موز با کیک مارمالادی را درست کنند

  • ۹۴/۰۸/۲۵
  • atefeh rm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی